رویدادها آرشیو خبر ها
موجی برای بخشش به دادگاه استراسبورگ امیدوار است! جریان دادگاه استراسبورگ چیست؟!

موجی برای بخشش به دادگاه استراسبورگ امیدوار است! جریان دادگاه استراسبورگ چیست؟!

لوچانو موجی مدیر اسبق تیم یوونتوس که در موضوع داستان کالچوپولی محکوم شد، در آخرین مصاحبه ی خود عنوان کرد که امیدوار است در دادگاه استراسبورگ به حق خود برسد. حال این سوال برای اکثر هواداران یووه در ایران پیش آمد که این دادگاه چیست و چه ربطی به محکومیت موجی دارد. در ادامه...

 

دادگاه استراسبورگ

 

دادگاه حقوق بشر اروپا که مقر آن در استراسبورگ فرانسه می باشد و برخلاف نظام حقوقی بی نظم ایتالیا که درآن گناهکار هستی، مگر اینکه خلافش اثبات شود، در دادگاه استراسبورگ تا زمانی که مدارک قابل قبول وجود نداشته باشه، متهم بی گناه فرض می شود.

 

موجی به دادگاه درخواست فرجام خواهی داده بود تا ممنوعیت مادام العمرش از حضور در فوتبال برداشت شود که دقیقاً 3 ماه پیش، درخواست رسیدگی او توسط این دادگاه مورد پذیرش قرار گرفت.

 

دادگاه عالی جنایی ایتالیا با استناد به قانون گذر زمان، محکومیت 28 ماه زندانش را برداشت (در حکم اولیه به 5 سال و 4 ماه زندان محکوم شده بود) ولی ممنوعیت مادام العمر از فوتبال همچنان پابرجا ماند.

 

صحبت های موجی در 5 فرودین 94 وقتی تصمیم گرفته بود به دادگاه حقوق بشر اروپا برود:

 

نبرد من ادامه دارد. می خواهم به دنیای فوتبال برگردم. دو داوری که به فساد ورزشی محکوم شده بودند، تبرئه شده اند. من نمی توانستم به تنهایی مرتکب فساد ورزشی و ارتباط جنایی شده باشم. من همیشه صورت خود را نشان دادم زیرا از هیچکسی نمی ترسم.

 

اشاره ی موجی به داوران سابق پائولو برتینی و آنتونیو داتیلو است که تبرئه شده اند. محکومیت های انتخاب کنند ی داوران سابق پیرلوییجی پایرتو و نایب رئیس سابق فدراسیون اینوچنتزو ماتزینی هم حذف شد و این وسط فقط داور سابق ماسیمو ده سانتیس بود که محکومیت 10 ماهه ش پابرجا ماند.

 

داستان غرامت هم 15 روز دیگر معلوم می شود. یک ماه پیش فقط جلسۀ شنود TAR بود در واقع (حق شنود حقی است که به وکیل داده می شود برای ادارۀ رسیدگی به پروندۀ موکلش به نمایندگی از موکلش در دادگاه) و اعلام حکم به حداقل 45 روز بعد (15 روز دیگر در بهترین حالت) موکول شد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
فراز بزرگ نیا
فراز بزرگ نیا«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: